Keresés ebben a blogban

2011. április 16., szombat

Helka - A Burok-völgy árnyai

A Balaton legendája újraéled!
A Helka – A Burok-völgy árnyai című regény a Balaton és a Bakony egy elfeledett mítoszán, Sió tündéres regéjén , Helka és Kelén legendáján alapul.
Ám az új, kalandos meseregény főszereplői a korábbi legendahősök gyermekei, akik saját múltjuk titkainak erednek nyomába, s az olvasó velük együtt kalandozva bogozhatja ki az eredeti legenda rejtelmeit. A kalandok során valós, mégis igazán mesébe illő helyszíneket járnak végig Tihanytól Hévízen át Sóstóig, a Gaja szurdokaitól a Szentbékkállai kőtengeren, Tapolcai tavasbarlangon át Balatonfüredig....

Megjelenés 2011. Nemzetközi Könyvfesztivál, kiadó a Betűtészta. A művészi illusztrációkat Bohony Beatrix készítette. A kötet elnyerte az IBBY (Gyermekkönyvek Nemzetközi Tanácsa) Év Gyermekkönyve 2011 díjat.

Kedvcsináló a történetből:
„Különös események zavarják meg a Balaton nyugodt mindennapjait. A tihanyi Soktornyú Kastély népe ünnepre készül: Helka hercegkisasszony hamarosan hivatalosan is trónörökössé válik. Ám hősünk unja a felhajtást, elszökik inkább a tiltott rengetegbe szamócázni.
Mindeközben a Burok-völgy barlangok szaggatta szurdokában sötét lelkű teremtmények gyülekeznek, hogy a kegyetlen Bora vezetésével feldúlják a Balaton békéjét, és bosszút álljanak a hercegi páron. Az egyetlen remény Kamor, a Bakony varázslója…”

A fantasy határát súroló, kacagtatóan humoros, kalandos meseregény elsősorban a már olvasni tudó, 7-12 éves korosztálynak íródott, ám felolvasva már 5-6 éveseknek is ajánlott.
A történet a Ciprián - Helka tündérpróbája című kötetben folytatódik.

Kritikák, recenziók, vélemények a könyvről

IDE KATTINTVA BESZEREZHETŐ

1. Yuhéé! Dedikált mikor lesz?

2. ahogyan a nyomda végez :) április közepén biztosan.

1. Nekem még ma jutott a kezembe egy ismerősöm által ( tanítóképzőbe jár ) , és 22 évesen elbűvölt bele is kezdtem nagyon jo :)

3. Megírom a Húsváti Nyúlnak,hogy hozzon lécci belőle:)!

4. Bárdos rág-on majcsak megtalál!De ki a busz-on meg tuttibiztos:)

5. Ma elkezdtem az osztályomnak felolvasni a regényt. Csupán pár oldalra jutott idő a történet elejéből. Délután az iskolakönyvtáros jelezte, hogy két kislány már kereste a könyvet a könyvtárban:))Ez az igazi siker, nem? :)

6. Nem vagyok már gyerek, de a Helka elbűvölt. Bevallom, azért vettem meg, mert kíváncsi voltam, hogy milyen lehet egy balatoni környezetben játszódó fantasy-szerű regény. Fantasztikusan jól sikerült! A kedvenc tájaim elevenednek meg a regény lapjain, s olyan kedves az egész történet, hogy a könyv letehetetlen. Kötelező olvasmányt csinálnék belőle, ha a kötelező nem lenne eleve negatívum a gyermekek számára. Így inkább csak azt kívánom, hogy fedezze fel magának minden gyermek és felnőtt, mert gazdagabb lesz tőle! Ha lehet, szeretnék egy dedikált példányt is (hol lehet dedikáltatni?), meg további hasonló köteteket! Őszinte elismerésem!

7. Nagyon köszönöm a méltatást!
    (A következő dedikálás az Alexandra Pódiumon lesz Bp. Nyugati tér, június 18, 11 óra)

8. Kedves Péter!
    Köszönöm a kalandokkal, izgalmakkal teli balatoni kirándulást! Sajnálom, hogy nem vagyok rajzfilm készítô,lecsapnék rá, hogy megcsináljam!
    A könyv valóban letehetetlen, pedig én sem vagyok már gyerek, keresztfiam születésnapjára kapta ajándékba, így jutott el hozzám.
    Kívánok Önnek jó egészséget és újabb témákat még sok-sok jó kis történethez!
    Orsolya

9. Kedves Orsolya, részemről az öröm, s a méltató biztatást is köszönöm!

10. Nagyon tetszik. Ezek után kíváncsi lennék Fáy András munkájára is! Remélem, ennek a csodálatos mesének a farvizén talán azt is kiadják...
    Fődi Attila, Székesfehérvár

11. Hát én is sokszor 7 éves vagyok már, (akár évfolyamtársak is lehettünk a KLTE-n !)de nem tudtam letenni! Ráadásul éppen néhány nappal előtte jártuk végig a Keszthely-Révfülöp-Tihany útvonalat,főhadiszállásunk a Káli-medencében volt.Így minden élmény friss,mondhatni még ropogós meleg volt...Nagyon megszerettem Helkát,egy Norvégiába készülő ékszerszettem is az ő nevét fogja viselni(nem minden hátsó szándék nélkül,hiszen három félig magyar gyerkőc anyukája viseli majd az ékszereket).
    Igazán hiánypótló kalandos,magyar meseregény,csak azt sajnálom,hogy a 18 éves nagyfiam már "kinőtte",de egyszer remélem lesz unokám...

12. Köszönöm az újabb méltatásokat is!
    Attila - kevés esélyét látom, hogy a Fáy legenda napvilágot lássék, hacsak nem fanatikusoknak :) bár izgalmas a történet, nagyon nehéz a szövegezése. Azonban ha érdekel, akkor a nagy egyetemi könyvtárakban van esély felkutatni - s helyben olvasni.
    Kata - teljesen bizonyosan egy időben jártunk a KLTE-re :) - , ahhoz pedig drukkolok,hogy Helka meghódítsa Norvégiát is :)!

13. Zseniális! Ajánlom 4. osztályban kötelezőként!!!

14. Nekünk is kedvencünk a Helka, és az A Baba bab is. Ráadásul a legjobb, hogy itt lakunk a Balaton-felvidéken és a gyerekek is ismerik a helyszíneket, amitől még izgalmasabb az egész. Nagyon köszönjük! Szalontai család

15. Nekem is megtetszett a könyv!! nekünk ugy került a kezünkben,hogy a lányom magyar tanárnője ajánlotta év elején hogy ezt szeretné elolvastatni a gyerekekkel ebben az évben és mit szólnánk hozzá ha megrendelné és megvennénk!!!Mindenki igent mondott, igy meglett rendelve!! De aztán kiderült hogy nem kell kifizetni,mert a könnyvtár át vette a többi osztálynak is kiolvasni!!!Örültem volna,ha még marad nekünk,mert most lenne egy kis szabadidőm és szerettem volna kiolvasni,de sajna bekell vinni a könyvtárba,mert a másik 6.-ik osztály olvassa már ebben a félévben!!!Kéretm a lányomat kölcsönözze ki,de azt sem lehet,mivel foglalt már!!Nagylányomnak nagyon tetszett!!!Ajánljuk mindenkinek!! De még ÉN is elszeretném olvasni!!!!! :))))

16. Üdv! Nagyon tetszett a könyv, még a nyáron kiolvastuk egyszer a két 9 éves lányommal, azóta kiolvasta a férjem, a lányok osztálytársnője, most pedig a nagypapa olvassa, de alig várom hogy visszakapjuk és újra elkezdhessük olvasni a gyerekekkel, mert azóta kiolvastunk pár könyvet, de mindig a Helkát emlegetjük. A nyárra azt tervezzük hogy sátorral bejárjuk a helyszineket a Balaton körül, mert ugyan mi felnőttek már jártunk azon a helyek nagy részén amiről a könyv ír, de a gyerekek még nem. Valóban jó könyv lenne kötelező olvasmánynak is, hazaszeretetre tanít, és megismerteti velünk azokat a helyeket ahol már ugyan jártunk, mert hát a Balatonra mindenki lemegy egy kicsit nyáron, de jelentőséget nem tulajdonítottunk neki.

17. Kedves Abilya, s kedves "névtelen" bátorítók,
    nagyon köszönöm az észrevételeket, s a biztatásokat!
    Igazán örömteli, hogy a történet és a kötet szemlátomást eléri célját, s kedvet ébreszt a mesés helyszínek felkereséséhez. Azt pedig csak remélni tudom, hogy mind több iskolában felfedezik a lehetőséget a szövegben elrejtett tananyag kiaknázásához :) …
    (Azt pedig egyelőre csak zárójelben merem még leírni, hogy komoly meglepetések készülnek Helka története kapcsán, de valami már motoszkál a Balaton hullámai, s a Bakony lankái közt … :) )

18. Kedves Péter! Először is gratulálunk a díjhoz!!! A srácaink (10 és 7 évesek) és én is szeretjük a történeted és a helyszínek nagy része is ismert számunkra. A Bakony keleti széléhez közel lakunk, de a "Burok-völgy" pontos helyét nem tudjuk. Ha segítenél nekünk abban, hogy merre menjünk, mi nem félnénk felkeresni :) ! Köszönjük a regényt, köszönjük az élményt! :)
    Vica

19. Továbbkutatva is csak addig jutottunk el, hogy valahol Várpalota és Csőszpuszta között található, de ez nekünk sajnos még mindig nem elég információ (autó nélkül a tömegközlekedés tökéletlensége miatt csak jól megtervezett túrákra tudunk elindulni). Segítséged előre is köszönöm! :)

1. Kedves Vica,
      köszönöm a kedves visszajelzést, s azt hiszem ennél pontosabb útleírást nem tudok adni :) : http://www.geocaching.hu/caches.geo?id=670
      sok sikert, és jó utat!

2. Kedves Péter, köszönöm a választ, elolvasom az útleírást. Nem adtuk fel a keresést és kihasználva a melegedő időt és a tavaszi szünet utolsó napját, ma elbátorkodtunk a Burok-völgybe, közben -még reggel- Várpalotán vettünk egy remek Keleti-Bakony térképet.
      Minden kedves Helka-rajongó kalandvágyónak: a Burok-völgy Királyszállástól Bakonykúti-ig húzódik közel félkörívben. Királyszállás előtt a műútról lekanyarodva, a piros+ jelzésen indulva piros- jelzésen haladva tovább kb. 10 km-en át tart a völgy. Most (áprilisban) még a csalán pici :), medvehagymaillat terjeng, a terep nehezen járható, eső után egyáltalán nem ajánlom:). Kalandra és élményre fel!

3. Kedves Vica,
      örülök, hogy ilyen jól sikerült a szünet utolsó napja, s köszönöm a beszámolót - útbaigazítást, a további felkerekedni vágyók nevében is! (a fentebb belinkelt geocaching oldalon a GPS koordináták is meglelhetők :))

4. Így van. -felkészültebb túrázóknak :)
      Péter, mi köszönjük!!
      A túra napjának estéjén, idősebb fiunk már a következő helyszín felfedezését tervezte. Itt kisebb vita kerekedett, de a család nagyobbik fele szerint -a regényből nagyfiunk fel is olvasta az oda vezető út leírását- Kamor Szurdokvára a Tési malom mellett volt. Tévedünk? :)
      vica
      Ui. pontosítás: a térkép hátoldalán talált leírás alapján a Burok-völgy 12km hosszú. Jó túrázást mindenkinek!!!

5. Kamor Szurodokvára kicsit arrébb van, de nem nagyon messze :) A Tési fennsíkon pihen meg Helka és Csiperke az éjszakai vágtázás után, s utána leereszkednek a Gaja völgyébe, s folyásiránynak felfelé haladnak... a Szurdokvár valahol Bakonynána határában, valahol a Római fürdő vízesés közelében állhatott...

6. Köszönjük szépen! :)
      Szép tavaszt mindenkinek!
      vica

7. A Burokvölgyet legegyszerűbb Bakonykutiból vagy Isztimérről megközelíteni gyalog. Csodálatos hely ! A könyv pedig fantasztikus. Láttuk az előadást is Veszprémben, azóta Helka lázban ég a lányom.

20. Kedves Péter!
    Most jutottam a könyvhöz, és nagy érdeklődéssel olvastam. A téma már régóta foglalkoztat, mert 2005-ben egy rockoperát írtunk belőle: http://www.gofme.hu/node/37
    Tervezzük a felújítását, és örömmel vennénk, ha esetleg véleményezné a dramaturgiát. Ha érdekelné a munkánk, kérem, írjon a Horvath.Zoltan@gtk.szie.hu címre.
    A könyvhöz szeretettel gratulálok.
    Üdvözlettel:
    Horváth Zoltán

21. Szia!

Kicsit lassan, de végre én is elolvastam. Nem vagyok mértékadó kritikus, de nekem nagyon tetszett.
    Igazából ugyanazt tudom mondani, mint amikor a történetről meséltél és én még nem olvastam: ez a könyv sorozatért kiált! De komolyan. Szinte látom is created by Peter Nyulasz. :)

Üdv Püspökladányból: Tamás

22. Lesz még valami folytatása, vagy voltak előző részei? mert én elolvasnám! :)

1. Kedves Rebeka!
      A válasz igen, és igen. Az előzmények elolvashatók Lipták Gábor Aranyhíd (1961) című legendagyűjteményében, melyben feldolgozta Fáy András Sió tündéres regéjét (1836) - Helka és Kelén címmel.
      A "folytatás" pedig készül, a munkacíme: "Ciprián - a Balaton kapitánya". Szeretnénk, ha karácsony előtt megjelenne, de ez sok mindentől függ. A következő Könyvfesztiválra viszont már 100%-osan elkészül!

2. Kedves Péter! Nyári olvasmánynak a Te könyvedet választottam és nagyon tetszett. Tihanyba is elmentünk miatta. Nagyon várom a folytatást. Szilárd (10 éves)

23. Kedves Péter!

Lányom iskolájában könyvtárversenyen az Ön művét választotta a tanítónő elolvasandó könyvnek.
    Szeretném beszerezni ebook formájában.

Érdeklődnék, hogy lehet-e valahol kapni az Ön tudomása szerint?

Üdvözlettel:

Pozderka Tibor

1. Kedves Tibor!

E-book változata nincs még a könyvemnek. A nyomtatott változat azonban napokon belül újra érkezik a könyvesboltokba a nyomdából. Addig is - ha esetleg hamarabb volna rá szükség a Betűtészta Mesekönyvboltból beszerezhető (akár e-mailen keresztül, postán is) info@betuteszta.com

Remélem, tudtam segíteni!

24. Tényleg nagyon jó a könyv. Épp ezt olvasom!

25. Kedves Péter!
    Kislányom 8-9 évesen olvasta nagy szeretettel a Helkát, majd a második kötetet-én most követem ,és nagyon élvezem.Eddig együtt olvastunk,az utóbbi évben már rendszeresen leköröz,de mindig megállapítjuk,és ez szép.,hogy ugyanazért rajongunk a legjobban.Köszönöm,hogy kinyitja a kislányom világát,imádjuk,hogy felfedezhetjük a Balatont,tervezzük végigjárni a helyszíneket-amúgy a Bakony közepén élünk.
    Mindkét kötet illusztrációja is gyönyörű,talán a bevésődés miatt hozzám közelebb állt Bohony Beatrix munkája.Szabad megkérdezni,miért váltottak?Várhatunk folytatást?
    Köszönettel:dr Fata Hortenzia

1. Kedves Hortenzia!
      Köszönöm a kedves szavakat, s igazán örülök a sikernek!
      Az illusztrátor váltás oka a következő:http://marbushka.com/hu/ - azaz Bohony Bea társasjátékai olyan sikeresek immár, hogy nem maradt érkezése könyvillusztrálásra. Azt gondolom azonban, hogy Szepesi Szűcs Barbara igazán jó választás volt - csodás képekkel vitte/építette tovább Helka világát.
      A történet a tervek szerint egy éven belül trilógiává bővül. A harmadik rész kézirata már készül, a cím Kamor lesz (az alcíme még csak munkacím, az változhat, ám sokat sejtetően jelenleg így hangzik: "Helka menyegzője" ... :)

2. Kedves Péter !
      Köszönöm a válaszát, nagyon várjuk a harmadik kötetet.Igen, Szepesi Szűcs Barbara munkája is nagyon tetszett nekünk-szép ez a "vitte/építette tovább"-egyszerre érezzük a kapcsolódást és a mégis mást.