Keresés ebben a blogban

2017. július 22., szombat

Szellemi akadályverseny Helka és Kelén földjén

Kihívásszoba, titkosírás, kiterjesztett valóság tableteken, kódfejtés – csak néhány a különleges játékok sorából, melyekben a Tehetségműhely Közhasznú Alapítvány tehetségfejlesztő programjában résztvevő gyerekeknek részük volt. A 8-11 éves diákokból álló 10 fős csoport az egész program során Nyulász Péter Helka c. művével ismerkedett. A könyv feleleveníti a gyerekek által is szeretett és csodált balatoni táj mesés mondavilágát, közben pedig e páratlan hely természeti csodái között kalauzolja végig az olvasót.

Az alapítvány a Nemzeti Tehetség Programban pályázott sikerrel a 2016-2017-es tanévre. A logopédus, gyógypedagógusok és tehetségfejlesztő szakértők által tartott foglalkozások időtartama hetente 2x45 perc volt.

A különleges program célja az volt, hogy a szakemberek által összeválogatott csoporttagok az iskolában megszokottnál színesebb, változatosabb munkaformáknak köszönhetően egy kaland részesének érezzék magukat, miközben nyelvi kompetenciájuk fejlődik, és közösségben dolgozva bontakoztatják ki képességeiket.


A gyerekek körében különösen népszerű volt a kihívásszoba: itt a többi között titkosírást fejtettek meg, logikai játékokat játszottak, mondatokba bújtatott neveket keresgéltek. Nagyon szerették a tabletes feladatokat is. A regény jelenetei alapján készült képeket kiterjesztett valóság applikáció segítségével vizsgálták: megfelelően tartva az eszközt, a beolvasott kép helyén egy fénykép vagy animáció jelent meg előttük. A játék összekapcsolta a regényben leírt tájakat a valósággal, miközben a diákok egy szókincsfejlesztő feladatban vettek részt.

Grafikus segítségével értelmező képtörténet is készült a regényhez: a színes rajzokon a mese legfontosabb cselekménypontjai és szereplői jelentek meg, hogy segítsék a megértést és az elvont fogalmak feldolgozását. 

Készült egy társasjáték is: a logikai-gyorsasági kártyajátékot szintén grafikus, bábjait kézműves alkotta meg a csoport számára.


A gyerekek nem csak zárt környezetben dolgoztak: a mesebeli és valóságos közlekedési eszközök megismerésének része volt egy üzemlátogatás is a Lufthansa Technik Budapest Kft. repülőgépszerelő-műhelyében.

Hogy a program mennyire volt sikeres, milyen mértékben tudta bevonni a gyerekeket, azt jól jelzi az egyik gyerek és a csoportvezető közt lezajlott párbeszéd:

„-Mikor lesz vége?

- Úgy 20 perc múlva.
- Ó, bárcsak sose érne véget!”





Írta: Dömsödi Áron





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése